Ana Sayfa

19 Mayıs 2013

Roka Salatası

Roka Salatası
Çok kolay ve basit olan bu tarifi kendim öylesine yapmaya başladım ama tadan herkes çok beğendi bende sizler ile paylaşmak ve farklı bir şeyler sizlere tatırmak istedim roka salatasını dilerseniz yemekleriniz ile dilersenizde balık yemeklerinin yanında emin olun beğenerek yiyeceksiniz.
Roka Salatası
Malzemeler
2 demet taze roka
yarım demet taze nane
6 dal taze yeşil soğan

bir tutam maydanoz
1 demet dere otu
varsa yeşil fesleğen yada reyhan
Yarım limon
tuz, pul biber
Zeytin yağı size kalmış miktarı
Hazırlanışı
Pratik bir tariftir yapılışı 15 dakikadır tüm malzemeyi temiz suda iyice yıkayın sirkeli suda biraz bekletin bu sayede yeşilliklerinizde tarım ilacı kalıntıları kalmaz sirkeli suda beklettiğiniz yeşillikleri temiz su ile tekrar yıkayıp süzün süzdüğünüz rokaları çok ince olmayacak şekilde bir santime yakın bir boyutta kesmeye başlayın salata kasesine alın ardından dere otunu doğrayın aynı çapta ve sırası ile nane maydanoz en son yeşil soğanları ince ince kıyıp kaseye koyun tüm malzemeyi karıştırın ardından tuz pul biber ve zeytin yağını ekleyin daha sonra limonu sıkın karıştırın ve yemeklerinizin yanında servis yapın emin olun roka sevmeyen kişiler bile bu salatayı yedikleri zaman roka yediklerinin farkında olmadıkları gibi iştahla merak ile yiyip sizden tarifini bile isteyecektirler aslında bazen böyle karıştırıp ortaya yeni bir şeyler çıkarmak lazımdır ben rokaya limon tuz ekleyip yemeyi hiç sevmezdim bir gün karışık bir salata yapmak istedim ve ortaya bu enfes tarif çıktı umarım sizlerde beğenirsiniz afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder