Ana Sayfa

1 Ocak 2014

Hamsi Tava Tarifi

Hamsi Tava Yapılışı ve Tarifi
HAMSİ KIZARTMASI TAVASI YAPILIŞI
Malzemeler
1 kilogram hamsi balığı
200 gr mısır unu
Kızartmak için sıvı yağ ve tuz
Terbiye İçin
1/2 Çay bardağı sirke
1 çay kaşığı kimyon
1 çay kaşığı Kekik
1 Tutam karabiber
Hazırlanışı ve yapılışı
Hamsilerin içlerini temizleyin ve soğuk suda iyice yıkayın sügeçe alıp suyunu süzün derin bir kaseye alın içine balıkları koyun sirkeyi üzerine dökün karabiber kimyon ve kekiğide atıp karıştırıp 20 dakika bekletin ben böyle yapıyorum evde koku oluşumunu minumuma düşürdüğü için isteyen bu işlemi sirke yerine limon suyu ilede yapabilir ama limon balıkların diriliği kaybettirir kısa süreli bir terbiye yapın arzu edenlerde sadece suyunun süzülmesini bekleyipte pişirebilir. Ben terbiyelediğim balıkları süzgeçe alıp 5 dakika süzdükten sonra mısır ununu alıp tabağa döküp içine tuzuda ekliyorum tuzunuzu göz kararı ekleyebilirsiniz bir tatlı kaşığı yeterli olacaktır unla tuzu karıştırıp balıkları una bulayıp kenara alın balık tavanızı ocağa alın içine 1,5 yemek kaşığı sıvı yağ koyup yağı ısıtın aksi taktirde balıklarınız tavaya yapışır. Yağınız ısındıktan sonra balıklarınızı hafif sirkeleyip tavaya yuvarlak biçimde dizin ve hafif dairesel hareketler ile balığın tavadaki yerini kaydırın at yüzü pişen balıkları kapak ile kapatıp yağını bir kaseye alıp hızlıca ters çevirin ve içine hemen ayırdığınız yağı ekleyin tekrar tavayı yuvarlayın şef edası ile altını ara ara kontrol edin piştiği zaman bu sizin damak zevkinize kalmış ben kızarmış sevdiğim için uzun pişirdim kendiniz ayarlayıp yanında mevsim salatası ile servis edin afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder